1.                      Odstąpienie od umowy (zwroty)

1.1                 KONSUMENT może w terminie 14 [czternastu] dni kalendarzowych odstąpić od zawartej ze  SPRZEDAJĄCYM umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 u.p.k. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.

1.2                 W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w niniejszym punkcie, KONSUMENT zobowiązany jest poinformować o tym SPRZEDAJĄCEGO, składając oświadczenie o odstąpieniu na formularzu udostępnionym mu przez SPRZEDAWCĘ, które może zostać wysłane pocztą tradycyjną na adres SPRZEDAWCY lub pocztą elektroniczną. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po terminie, o którym mowa w pkt. 13.1 nie wywołuje skutków prawnych.

1.3                 Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu) oraz informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy (załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu) są dostępne na Stronie Internetowej BHBD w zakładce Zwroty i reklamacje.

1.4                 W przypadku złożenia przez KONSUMENTA oświadczenia o odstąpieniu pocztą elektroniczną, SPRZEDAWCA niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy (na trwałym nośniku danych w rozumieniu art. 2 pkt 4 u.p.k.).

1.5                 SPRZEDAJĄCY zwraca KONSUMENTOWI wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia produktu, w terminie 14 [czternastu] dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia KONSUMENTA o odstąpieniu od umowy, z tym zastrzeżeniem, że SPRZEDAJĄCY ma  prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od KONSUMENTA do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez KONSUMENTA dowodu jego odesłania, w zależności od  tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Termin uważa się za zachowany, jeżeli KONSUMENT w  ostatnim jego dniu nada przesyłkę SPRZEDAJĄCEMU.

1.6                 Bezpośrednie koszty zwrotu produktu ponosi KONSUMENT. SPRZEDAJĄCY nie przyjmuje przesyłek odsyłanych przez KONSUMENTÓW za pobraniem.

1.7                 Zwracany przez KONSUMENTA produkt musi być kompletny (wraz z pełnym wyposażeniem i  akcesoriami, stanowiącymi jego integralną część, jeżeli takie były dołączone do produktu), nie może być używany, nie może nosić śladów użytkowania wykraczających poza zwykły zarząd i musi być zapakowany w niezniszczone, nieotwarte, oryginalne opakowanie. KONSUMENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania oraz funkcjonalności produktu. Do zwracanego produktu należy dołączyć oryginał dokumentu sprzedaży oraz wypełniony i podpisany formularz zwrotu produktu. KONSUMENT ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany produkt tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.

1.8                 Jeżeli produkt jest zwracany przez KONSUMENTA z naruszeniem zapisów pkt. 13.7 zdanie pierwsze, SPRZEDAWCA zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość produktu uszkodzonego.

1.9                 Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył KONSUMENT.

1.10            Zwroty należy kierować na adres SPRZEDAWCY: GL Hair Group sp. z o.o., 44-100 Gliwice, ul. A. Gaudiego 6.

1.11            Zawierając umowę KONSUMENT potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14  [czternastu] dni kalendarzowych od daty otrzymania produktu.

1.12            KONSUMENTOWI nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, jeśli przedmiotem umowy jest:

a)        towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji KONSUMENTA lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b)       towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

c)        towar dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

 

2.                      Reklamacje

2.1                 SPRZEDAJĄCY odpowiada z tytułu gwarancji jakości, rękojmi za wady prawne lub fizyczne, niezgodności towaru z umową, w zależności od rodzaju podmiotu KUPUJĄCEGO, na zasadach wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z zastrzeżeniem zapisów poniższych.

2.2                 KUPUJĄCYM jest zarówno KONSUMENT w rozumieniu punktu 6.1 regulaminu, jak i pozostałe podmioty, w tym przedsiębiorcy. W przypadku zapisu dotyczącego jedynie KONSUMENTA lub  podmiotów nimi niebędącymi będzie to wyraźnie wskazane w treści.

2.3                 SPRZEDAJĄCY nie przyjmuje przesyłek odsyłanych przez KUPUJĄCYCH za pobraniem.

2.4                 W przypadku KONSUMENTA w zakresie reklamacji przysługują mu roszczenia z tytułu gwarancji oraz niezgodności towaru z umową zgodnie z zapisami u.p.k.

2.5                 W przypadku innych KUPUJĄCYCH, z wyłączeniem KONSUMENTA, w zakresie reklamacji przysługują im roszczenia z tytułu gwarancji oraz rękojmi.

2.6                 Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady wobec KUPUJĄCEGO, z wyłączeniem KONSUMENTÓW, stosownie do treści uprawnienia wynikającego z przepisu art. 558 § 1 k.c. jest ograniczona wyłącznie do wad, które zostały stwierdzone przez KUPUJĄCEGO w ciągu 3 [trzech] dni kalendarzowych od dnia dostawy produktu. W tym też terminie KUPUJĄCY obowiązany jest zgłosić SPRZEDAJĄCEMU reklamację. Niezależnie od obowiązku zachowania ww. terminu, KUPUJĄCY zobowiązany jest przesłać SPRZEDAJĄCEMU reklamowany towar w terminie 7 [siedmiu] dni od dnia jego dostawy. Zapis pkt. 13.2 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

2.7                 W przypadku odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową, w zakresie KONSUMENTA, przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność w ciągu 2 [dwóch] lat od dnia ujawnienia i dostarczenia wadliwego produktu, chyba że okres przydatności produktu jest krótszy.

2.8                 SPRZEDAJĄCY udziela KUPUJĄCEMU gwarancji jakości na dostarczony produkt w postaci włosów na okres 6  [sześciu] miesięcy od daty sprzedaży, o której mowa w pkt. 12.6 zdanie drugie regulaminu.

2.9                 Gwarancja z punktu 14.8 obejmuje jakość włosów oraz mocowania, z wyłączeniem koloru po upływie6-8 tygodni. Zmiana koloru wynika z naturalnych procesów zachodzących we włosach naturalnych i nie stanowi wady produktu.

2.10            Roszczenie z tytułu udzielonej KUPUJĄCEMU gwarancji jakości może zostać uwzględnione wyłącznie w przypadku przestrzegania przez KUPUJĄCEGO warunków gwarancji zakupionego produktu, w tym przy stosowaniu wyłącznie kosmetyków pielęgnacyjnych dostępnych w Sklepie Internetowym BHBD.

2.11            Dokonując zgłoszenia reklamacyjnego, KUPUJĄCY obowiązany jest wskazać podstawę swojego roszczenia, tj. czy jest ono roszczeniem z tytułu rękojmi, niezgodności towaru z umową lub  z  gwarancji.

2.12            Procedura reklamacyjna prowadzona jest wyłącznie w drodze korespondencji elektronicznej. Wszelkie pisma SPRZEDAJĄCEGO związane z prowadzoną procedurą reklamacji, kierowane są  do  KUPUJĄCEGO wyłącznie na adres, z którego dokonano zgłoszenia reklamacyjnego.

2.13            Reklamacji podlegają:

a)          ilościowe braki produktów;

b)          uszkodzenia produktu (z wyłączeniem uszkodzeń, za które SPRZEDAJĄCY nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności powstałe po przejściu na KUPUJĄCEGO własności produktu);

c)          niezgodność produktu z zamówieniem.

2.14            Reklamacje dotyczą jedynie produktu w ilości / zakresie dotkniętym wadą.

2.15            SPRZEDAJĄCY nie odpowiada za wady produktu wynikłe z jego użycia niezgodnie z przeznaczeniem lub nieprzestrzegania warunków gwarancji.

2.16            SPRZEDAJĄCY nie odpowiada za wady produktu wynikłe z nieprawidłowego transportu oraz składowania (przechowywania), jeżeli następowały one po przejściu ryzyka na KUPUJĄCEGO.

2.17            SPRZEDAJĄCY nie odpowiada za wady wynikłe przy przetworzeniu, przerobieniu, zmianach produktu, etc., chyba, że KUPUJĄCY wykaże, iż wada produktu wynikała z jego pierwotnych właściwości i była jedynym powodem wadliwego przetworzenia, przerobienia, zmiany, etc.

2.18            W przypadku uwzględnienia reklamacji z uwagi na wadliwość bądź fabryczne uszkodzenie produktu, SPRZEDAJĄCY: dokonuje naprawy, wymienia produkt na nowy, względnie zwraca koszty zakupu –   w  przypadku braku możliwości naprawy lub braku możliwości wymiany na nowy.

2.19            W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, SPRZEDAJĄCY zwraca KUPUJĄCEMU reklamowany produkt na jego koszt.

2.20            SPRZEDAJĄCY rozpoznaje zgłoszenia reklamacyjne w terminie 14 [czternastu] dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia. Brak odpowiedzi SPRZEDAJĄCEGO w ww. terminie uznaje się za  uwzględnienie żądania reklamacyjnego.

2.21            W przypadku reklamacji dotyczącej braku dostawy produktu przez przewoźnika, SPRZEDAJĄCY po  uzyskaniu zgłoszenia od KUPUJĄCEGO składa reklamację związaną z niewykonaniem umowy przez przewoźnika. W razie uznania reklamacji przez przewoźnika, po uprzednim uzyskaniu zwrotu wartości przesyłki, SPRZEDAJĄCY zwraca KUPUJĄCEMU jej wartość, względnie – na wyraźne życzenie KUPUJĄCEGO – dokonuje ponownego nadania produktu do KUPUJĄCEGO.

 

Załącznik I - FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Załącznik II - INFORMACJE DOTYCZĄCE PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY – KONSUMENCI

Załącznik III - PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY